Aktuality

17.11.2017
10.11.2017
V pátek 17.11.2017 (Státní svátek) bude fitness otevřené 9:00 - 21:00 hod.

Šmakoun
4.11.2014
Nově v MišMaš fitness k zakoupení ŠMAKOUN. Příchutě a druhy dle aktuální nabídky na recepci.

Solárium ERGOLINE 600
17.7.2014
Od 16.7.2014 nově v provozu solárium ERGOLINE 600. V nabídce i kosmetika do solária. Hezké opalování!

Prodej suplementů
19.6.2014
Na základě Vašich přání jsme rozšířili prodej suplementů. Více info přímo v posilovně na recepci.

Registrace SKFČR
19.2.2014
Máme pro Vás skvělou novinku!!! Dne 19.2.2014 jsme se stali členem SKFČR jako oddíl MišMaš Fitness. Všichni závodníci...



Fyziologie svalu

Pokud se kdokoliv podívá na kulturisty, vše co vidí, je množství kostek a hrbolů různých velikostí a ostrosti.

Na první pohled může on / ona považovat tyto výčnělky za fascinující, "cool", nebo snad groteskní, možná i trochu zastrašující. Ale málokdo ví, jaké jsou tyto "kostky" komplikované a složité.

Podívejme se do nitra těchto kostek, abychom viděli, z čeho se skládají a co máme dělat, aby byly větší a silnější.

 

Z čeho tyto kostky jsou?

Ok, nejprve jejich přestaneme volat kostky nebo hrboly, a začneme o nich mluvit vhodnější - jako o kosterním svalstvu, nebo zkráceně o svalstvu.

Sval je složen z množství svalových vláken. Každé vlákno sestává z myofibrily, které na odplatu, skládají z myofilamentov. Myofilamenty jsou tvořeny dvěma proteiny, nazývanými myozín a aktinia. Myozín a aktinia fungují spolu s nejmenším členem svalstva, sarkomérou a produkují kontrakci.

Je to myosinu protein, který drží klíč k rozdílům v typech svalového vlákna. Obecně, v kosterním svalstvu jsou čtyři rozdílné typy vláken.

Jsou to:

• Typ I, také známý jako pozvolně stahující nebo pomalé vlákno

• Typ IIA

• IID

• IIB, také známý jako rychle se stahující nebo bílé vlákno

 

Pohyb, rozměr a odolnost:

Typy I jsou pomalejší, menší a mají nejvyšší stupeň odolnosti ze všech vláken. Dále následují typy IIA, IID a nakonec typ IIB, který je nejrychlejší, největší a z těchto skupin nejméně odolný.

 

Svalová kontrakce:

Pokud stahujete svalstvo, pracujete s vašimi svalovými vlákny ve specifickém pořadí. Nejmenší vlákna (nejnižší práh), typ I, jsou namáhány jako první.

Jak se rychlost nebo síla kontrakce zvyšuje, následně zapojujete typy IIA, IID, a IIB svalových vláken. Nicméně, zasáhnout typ vlákna IIB může až více než 90% maximální kontrakce!

 

Koncentrace vláken:

Každý člověk se narodí s těmito typy svalových vláken. Většina svalů skládá z téměř stejného poměru pomalých (Typ I) a rychlých (Typ II) vláken.

Existuje několik výjimek, ale i když jsou ploché svaly na lýtku většinou pomalu stahující, lýtkové svaly a podkolenní (Achillovy) šlachy jsou většinou rychle stahující.

Také individua na opačném konci atletického spektra, jako například sprinteři a maratónský běžci mohou mít vyššího procento jednoho vláknového typu.

 

Co to znamená pro kulturisty?

Správně, za účelem získání maximální velikosti svalů musíme pravidelně procvičovat všechny svalové vlákna. Kombinace kulturistiky (menší a větší množství opakování), silového tréninku a vlastně malého množství vzpírání v olympijském stylu může být ta nejlepší volba. Zdá se, že kulturistika povzbuzuje vlákna typu I a IIA, zatímco IIB by mohlo být lepší stimulovány silovým tréninkem a olympijským vzpíráním.

Vlákna typu IID jsou pravděpodobně stimulovány stejně všemi třemi způsoby tréninku. Věřím, že klíč od dlouhodobého pokroku v kulturistice může být nazvaný jediným důležitým slovem: Variace!

 

Mixujte!

Provádění stejných tří sérií po 8-12 opakování znovu a znovu - to vám pomůže do určitého bodu. Ale pak, udělejte změnu! Selektivní střídejte váš:

• Trénink s větší váhou (totálně do selhání)

• Intenzivní trénink (více opakování s krátkými přestávkami)

• Trénink technik (trénink s dopomocí, pyramida, super série, negativní opakování, poloviční opakování.)

Také byste se měli vyvarovat poranění a přetrénování a tím maximalizovat vaše výsledky. Pokud je podnět, dáván vašim svalům, nový a namáhavý, budou se snažit adekvátně adaptovat.

Jen si zapamatujte, že vaše svalová vlákna nejsou statické entity, ale jsou dynamické a tvárné. Proto byste ani vy neměli zůstat statické - nedělejte stále stejné věci znovu a znovu v očekávání rozdílného výsledku.

Nenalepte se pouze na jeden tréninkový program! Buďte kreativní! Buďte dynamičtí! Vaše svaly se vám odvděčí postupnými úspěchy ve velikosti, síle a odolnosti.