Aktuality

17.11.2017
10.11.2017
V pátek 17.11.2017 (Státní svátek) bude fitness otevřené 9:00 - 21:00 hod.

Šmakoun
4.11.2014
Nově v MišMaš fitness k zakoupení ŠMAKOUN. Příchutě a druhy dle aktuální nabídky na recepci.

Solárium ERGOLINE 600
17.7.2014
Od 16.7.2014 nově v provozu solárium ERGOLINE 600. V nabídce i kosmetika do solária. Hezké opalování!

Prodej suplementů
19.6.2014
Na základě Vašich přání jsme rozšířili prodej suplementů. Více info přímo v posilovně na recepci.

Registrace SKFČR
19.2.2014
Máme pro Vás skvělou novinku!!! Dne 19.2.2014 jsme se stali členem SKFČR jako oddíl MišMaš Fitness. Všichni závodníci...





Jojo efekt - poznejte svého nepřítele


Z nadpisu se sice může zdát, že jojo efekt je neznámým pojmem, ale samy nám dáte za pravdu, že určitě není. Každý jeden člověk, který už dohodě s rychlou, drastickou či nezdravou dietou, tento pojem dobře zná. Jojo efekt má na svědomí, že se shozená kila velmi rychle vrátit zpět, a to is nějakým přídavkem.

Proč to tak je?

Pokud se rozhodnete pro rychlý úbytek váhy, většinou nadejde čas drastického snížení příjmu jídla. Bez cukrů a tuků, které se v jídle nacházejí, tělo opravdu ztrácí na objemu, lépe řečeno ztrácí své tukové zásoby. Vše se vám může zdát ideální, protože hubnete, ručička váhy to jasně dokazuje i vy samy to vidíte. Jde však jen o krátkodobý účinek, ze kterého po určité době tak velkou radost mít nebudete. Po srazu, svatbě či dovolené, kvůli níž jste takto hladověli, se navrátíte do běžných stravovacích kolejí a ručička váhy už po pár týdnech poskočí ještě vyšší, než byly původní čísla. A to věru nechcete!

Základní chyba

Pokud hledáte odpověď na otázku, jak předejít nechtěnému jojo efektu, odpověď jsme vám už vlastně řekli. Žádná drastická dieta není správnou cestou na shození zbytečných kilogramů, protože tělo si tyto šoky pamatuje a neváhá se pomstít. Pokud opravdu chcete zhubnout, musíte si dát na čas a postupovat pomalu. Je pravda, že kila budou ubývat pomaleji, než při hadovky, ale myslete na to, že zpět se nevrátí, co je na cestě za pěknou postavou to nejdůležitější.

Měňte, ale opatrně

Pokud se chcete vyhnout nechtěnému jojo efektu, žádné jídlo z vašeho jídelníčku nevylúčte rovnou. Samozřejmě, že stravovací návyky třeba změnit, ale jděte na to opatrně. Pokud jste zvyklá na denní přísun sladkostí, stanovte si hranici jedné pamlsky denně. Ostatní prázdné kalorie, které vaše tělo nepotřebuje (i když to můžete pociťovat jinak) nahraďte ovocem a zeleninou. Pomalu snižujte i přísun moučných jídel - omezte jejich na rozumnou míru az co největší části nahraďte celozrnnými podobami.

Stejně vyměňujte i jiné potraviny - plnotučné mléko za nízkotučné, uzené sýry za přírodní, slazené vody za stoprocentní džusy a minerálky. Do kuchyně si nakupte výlučně rostlinné oleje a postupně hledejte ty nejchutnější zdravější formy vaření. Hlavně k ničemu nepřistupujte radikálně, jinak se velmi rychle může stát, že své přísná pravidla po chvíli zrušíte. Tu nejlepší cestu, jak svůj jídelníček ozdravit, hledejte raději pomalu a i když to bude trvat déle, k pozitivnímu výsledku se určitě dopracujete.

Po příjezdu do cíle

Díky rozumné úpravě vašeho stravování as výraznou pomocí poctivého cvičení se určitě dostanete k úbytku nechtěných kilogramů. Nenechte se však úspěchem zlákat a i když přijdete na váhovou hranici, které byla vaším cílem, neházejte své nové zvyky za hlavu. Pokud chcete, aby jojo efekt zůstal nadobro zapomenut, držte se zdravého stravování i nadále. Spolu s aktivním způsobem života si váhu udržíte, případně se zvýší pouze minimálně. Je jasné, že na dietním režimu většina lidí nevydrží navždy, proto po příjezdu do cíle zvyšujte příjem jídla jen pomaličku. Stále si sledujte, jak a z čeho vaříte a ideální pro postavu i vaše zdraví bude, pokud co nejvíce racionálních zvyků zachováte.