Aktuality

17.11.2017
10.11.2017
V pátek 17.11.2017 (Státní svátek) bude fitness otevřené 9:00 - 21:00 hod.

Šmakoun
4.11.2014
Nově v MišMaš fitness k zakoupení ŠMAKOUN. Příchutě a druhy dle aktuální nabídky na recepci.

Solárium ERGOLINE 600
17.7.2014
Od 16.7.2014 nově v provozu solárium ERGOLINE 600. V nabídce i kosmetika do solária. Hezké opalování!

Prodej suplementů
19.6.2014
Na základě Vašich přání jsme rozšířili prodej suplementů. Více info přímo v posilovně na recepci.

Registrace SKFČR
19.2.2014
Máme pro Vás skvělou novinku!!! Dne 19.2.2014 jsme se stali členem SKFČR jako oddíl MišMaš Fitness. Všichni závodníci...



K čemu je nám kofein?


Kofein blokuje enzym, který za normálních okolností odbourává adrenalin a noradrenalin. Vyplavení adrenalinu a noradrenalinu do krve je běžně záležitosti desítek vteřin. Za normálních situací  se nadbytečné množství těchto stresových hormonů okamžitě deaktivuje, aby tak nemohlo dojít k "předávkování" organizmu z nadprodukce. 

Kofein tedy funguje jako stimulant, záleží ale hodně nejen na dávce, ale i na okolnostech – v klidu jsou jeho stimulační schopnosti mnohem menší, než při stresu nebo vyčerpání. 

Citlivost na kofein je různá, někdo reaguje na jeden šálek (150mg), někdo je velmi citlivý již na 20mg a někdo zase musí přijmout i 400mg, aby vůbec něco zaregistroval. Účinky kofeinu se projevují obvykle  6-14 hodin. Na kofein vzniká celkem rychle tolerance, nebo člověk si na něj zvykne a přestává zabírat. 

Smrtelná dávka kofeinu je při orálním užití 150mg/kg, to je pro 100kg těžkou osobu 15g, přepočteno na kávu je to 25litrů. Nejvyšší dávka, kterou člověk přežil byla 24 gramů. Nejnižší, kterou nepřežil je 3.2 gramy - aplikovanou ale nitrožilně. Za rozumné denní množství se považuje cca 300mg kofeinu, což jsou asi tři šálky kávy. 

Kofein stimuluje centrální nervový systém, zrychluje tep, zvyšuje kyselost žaludku a působí jako diuretikum. Také rozšiřuje  tepny, proto pomáhá lidem postižených astmatem.

Tím, že kofein stresuje tělo působením na jeho nervový systém dochází k odbourávání tuků i v "klidovém" stavu. Vzhledem k vznikající toleranci ho ale možné za tímto účelem používat dlouhodobě.

Je ale vhodný jako jednorázový stimulant před výkonem. Kofein zvyšuje i sílu při tréninku, vynikající je v kombinaci s dalšími povzbuzovači ( L-carnitin, guarana, efedrin), protože funguje jako „startér“. 

Zkušenosti ukazují nejlepší reakci na kofein při použití dva až třikrát týdně. Oblíbenou formou (kromě pití kávy) je používání tablet s kofeinem, tady je třeba dávat pozor na předávkování. 

Kofein zabírá velmi rychlé, ale jeho účinky také rychle vyprchají, proto se pro povzbuzení na delší dobu uplatňuje spíše guarana nebo kombinace guarany a kofeinu. 

Dávkování:
- 10min. před tréninkem 200mg
- Šikovná je kombinace s 2g L-carnitinu.

POZOR! kofein se nesmí kombinovat s creatinem! Berete tedy creatin nesmíte pít kávu, čaj a další nápoje obsahující kofein!

Obsah kofeinu v 100ml:

  • Káva 60mg
  • Čaj 25mg
  • Ledový čaj 15mg
  • Kakao 2mg
  • Mléčná čokoláda 15mg
  • Hořká čokoláda 65mg
  • Coca cola 15mg

Čistý kofein je bílý hebký prášek, nebo lesklé jehličky, hořké chuti.

Kofein oddaluje únavu, zlepšuje koncentraci, povzbuzuje oběhový i respirační systém, je to stimulant. Kofein má silnější centrální stimulační účinek než ostatní methylxanthiny.

Purinový derivát kofein je obsažen v kávě (Coffea arabica), v čaji (Camellia thea), v kakau (Theobroma Coca), v kole (Cola acuminata), v maté (Ilex paragueyensis) a v guaraně (Paullinia cupana).

Zajímavosti

  • Čaj obsahuje teiin, jedná se však pouze o jiný název pro koffein! Navíc čaj obsahuje další alkaloidy Theofylin a Theobromin, které uvolňují jemné svalstvo.
  • Kofein nepomáhá vystřízlivět
  • Nepotvrdily se názory, že zvýšený příjem kofeinu zvyšuje pravděpodobnost nádoru prsu nebo jiné formy rakoviny.
  • Žádná studie nepotvrdila souvislost mezi konzumací kofeinu a nemocemi srdce.
  • Citlivost dětí na kofein se neliší od citlivosti dospělých. Je na rodičích aby zvážily, co je to rozumná dávka.

Rizika:

  • Kofein vytlačuje z těla vápník, proto každý kdo za den vypije dvě kávy, by měl vápník doplňovat.
  • Kofein snižuje účinek některých léků proti epilepsii!
  • Kofein prochází do mateřského mléka. V době kojení se doporučuje maximálně 300mg kofeinu denně (2-3 šálky kávy).
  • Při prudkém omezení počtu káv denně se mohou objevit abstinenční příznaky: Bolesti hlavy, ospalost, vyčerpanost, nervozita.