Aktuality

17.11.2017
10.11.2017
V pátek 17.11.2017 (Státní svátek) bude fitness otevřené 9:00 - 21:00 hod.

Šmakoun
4.11.2014
Nově v MišMaš fitness k zakoupení ŠMAKOUN. Příchutě a druhy dle aktuální nabídky na recepci.

Solárium ERGOLINE 600
17.7.2014
Od 16.7.2014 nově v provozu solárium ERGOLINE 600. V nabídce i kosmetika do solária. Hezké opalování!

Prodej suplementů
19.6.2014
Na základě Vašich přání jsme rozšířili prodej suplementů. Více info přímo v posilovně na recepci.

Registrace SKFČR
19.2.2014
Máme pro Vás skvělou novinku!!! Dne 19.2.2014 jsme se stali členem SKFČR jako oddíl MišMaš Fitness. Všichni závodníci...



Kombinace potravin pro rychlejší zhubnutí

Můžete zhubnout rychleji, než si myslíte: vše závisí od toho, co a v kombinaci s čím jíte. Nabízíme sedm dobrých rad, jak se vyhnout nadbytečným kilogramům rychle a bez námahy.

1. Zelenina a škroby: zbraň proti ukládání tuku

Mnohé diety předepisují nejíst dohromady potraviny obsahující škrob (rýži, těstoviny, brambory) se zeleninou a varují před smícháním bílkovin (maso, ryby) s uhlohydráty nebo zeleninou. Zcela nesprávně! I když jídlo obsahuje škrob, nechte si zeleninu na talíři. Zelenina snižuje glykemický index cukrů díky vláknině, kterou obsahuje. Zpomaluje proces trávení uhlohydrátů. Výsledek: nejenže organismus bude produkovat méně inzulínu, t. j. hormonu, který je zodpovědný za ukládání tuků, ale jídlo vás zasytí na delší dobu.

2. Bilkoviny a škroby: pro odbourávání tuků

Škroby (chléb, těstoviny, brambory, rýže) obsahují bílkoviny (ty jsou přítomny v mase, rybách a vajíčkách), které však nejsou dostatečně výkonné na to, aby zajistily obnovu svalové hmoty a jiných tkání. Bílkoviny ze škrobů mají horší kvalitu než ty z masa, protože jim chybí určité aminokyseliny (to jsou základní prvky bílkovin).

Pokud se chcete lépe cítit a zbavit se tuků, ale přitom nechcete ztratit svaly, je nutné kombinovat uhlohydráty s potravinami bohatými na zvířecí bílkoviny. Příklad: maso nebo ryba s bramborem nebo s rýží či uzené maso s hrachem. Další možností je kombinace s doplňkovými škroby, tedy například luštěniny a obiloviny. Příklad: hrách a rýže, fazole a kukuřice.

3. Tuky a vláknina: pro pevnější pleť

Navzdory rozšířeným mýtem je kombinace lipidů (tuky) a vlákniny (zelenina) pro postavu vhodná. Dát si trochu smetany na špenát či trochu olivového oleje na rajčata nebo brambory je velmi prospěšné nejen z chuťového hlediska. Umožňuje to totiž lepší vstřebávání vitamínů A, D, E, K a karotenu. Díky tomu budeš ve formě a tvá pleť bude pevnější a zářivější.

Kombinujte potraviny správně!

4. Bílkoviny a zelenina: kombinace, která tě nasytí

Některé bílkovinné diety doporučují stravování založené pouze na potravinách bohatých na bílkoviny (maso, ryby, vajíčka) bez zeleniny a škrobu. Pozor: i když chceš rychle zhubnout, je vždy dobré kombinovat s bílkovinami i zeleninu. Proč? Za prvé proto, že vláknina zažene hlad a za druhé zelenina obsahuje vitamíny a minerály, které jsou pro organismus velmi potřebné.

5. Čokoláda a sušenky: s čím je kombinovat?

Večer, když se vrátíme domů unavení, občas cítíme potřebu udělat si něčím radost a sníme pár sušenek nebo kousek čokolády. Aby ses vyhnula ukládání tuků z nich, dej si k nim něco, co tě zasytí, ale neobsahuje tolik kalorií: ovoce nebo mléčný výrobek. Například: čokoládu s banánem nebo jablkem, na politánky s ovocným jogurtem, který obsahuje 0% tuku. Takovým způsobem rychleji a lépe zaženete hlad a na večeři toho sníš méně.

6. Zelenina a maso v omáčce: na zahnání hladu

Nikdy si nezapomeň dát s tučnými potravinami zeleninu. Hlavně s masem v omáčce! Přítomnost zeleniny sníží výživnou hodnotu pokrmu (sníš toho sice víc, ale s méně kaloriemi), zpomalí proces vstřebávání tuků a zažene chuť na další jídlo.

7. Dietní snídaně

Snídaně jsou důležitým prvkem při hubnutí. Nesmí chybět v každodenním programu, pod podmínkou, že jejich přizpůsobíte  požadavkům na zhubnutí. Aby vám dal hlad klid až do oběda, doporučuje se kombinace pomalých cukrů a bílkovin.

 Příklad: Pomalé cukry nebo uhlohydráty s nízkým glykemickým indexem: ovesné vločky, müsli, celozrnný chléb.

Bílkoviny: mléko nebo jogurt, sýr nebo vajíčko, šunka…